Vet du egentlig hva du ser på?

I Christian Michelsens gate nr 5, er det et gult bygg med flere balkonger. Hvis man ser nærme på arkitekturen kan man observere små hakekors i midten av hvert «hull». Dette var det min farmor som gjorde meg oppmerksom på engang. Ellers hadde jeg aldri lagt merke til det.

Jeg har letet etter bakgrunnen til dette og har funnet ut at dette bare et gestapobygg under krigen. Hvorvidt det er derfor disse hakekorsene er på banen har jeg ikke fått bekreftet. Om du har informasjon om dette så må du gjerne kommentere.

Om veronika87

Er en jente fra Bergen som er veldig glad i byen sin. Jeg har tenkt litt på det at man ofte går i egne tanker uten å se hva som er rundt oss. Personlig vil jeg prøve å "åpne øynene" litt mer og få med meg ting som man vanligvis ikke ligger merke til. I tillegg ønsker jeg å bli flinkere å ta bilder. Derfor vil jeg kalle denne bloggen for skjulte skatter. Her vil jeg ligge ut bilder av ting som er fint med Bergen som man ikke legger merke til. Skriv gjerne en kommentar om du har forslag til fotografering eller hva du mener om bildene :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

1 svar til Vet du egentlig hva du ser på?

  1. Tejech sier:

    Godt observert! Måtte titte en stund for å se det!

Legg igjen en kommentar